Naše služby
Výměna oleje v automatické převodovce
Profesionální výměna oleje slouží jako nejlepší prevence proti závadám automatické převodovky a proti typickým nežádoucím projevům, jako je například sekavé nebo zhoršené řazení převodovky. V dnešní době se už naštěstí upouští od názoru, že olej v automatické převodovce je doživotní, respektive že ho není potřeba měnit. Každá část automatické převodovky podléhá opotřebení a tím může docházet k postupným závadám, a nakonec k poškození převodovky, kdy je nutné ji vyjmout z vozu a opravit. Tyto opravy jsou většinou finančně velmi náročné a u starších vozů se ani nemusí vyplatit je provádět. Pravidelná výměna oleje a přidání aditiv může těmto závadám výrazně předcházet a tím oddálit poškození převodovky. Výměnu oleje je vhodné provádět po 50-60 tisících KM.
V naší firmě poskytujeme profesionální výměnu oleje a filtru, včetně přidání aditiv, které ošetřují veškeré olejové části v převodovce. Výměnu provádíme pomocí speciálního přístroje BG PF5, který je připojen do okruhu proudění oleje a tím zajistí kompletní proplach a jeho stoprocentní čistotu ve všech částech převodovky.
Servis provádíme u všech značek vozidel, především pak- Audi, Škoda, Mercedes, BMW, Volkswagen, Hyundai, Peugeot, Citroen, Nissan, Volvo, Renault, Ford, Subaru, Porsche, Jaguar, Jeep, Fiat, Suzuki, Chrysler, Bentley, Rolls-Royce, Maserati atd...
Výměnu provádíme na počkání- Většinou trvá okolo dvou hodin. Odkaz na rezervaci výměny oleje najdete na pravé liště našich stránek nebo zavolejte na Tel. číslo +420 732 888 688 a rezervaci vyřídíme za Vás. Nezapomeňte také sledovat naše Facebookové stránky a Instagram kde se můžete dozvědět další informace o naší práci.
Oprava a repas mechatroniků
Hydraulický rozvaděč (mechatronika) "lidově mozek převodovky" je jedna z nejdůležitějších součástí automatické převodovky. Tato část převodovky přijímá informace od řídící jednotky převodovky přes solenoidy (elektromagnetické ventily), které přepouští řídící a ovládací tlaky oleje do jednotlivých kanálků, ve kterých jsou umístěny pístky, které se v komůrkách přesouvají a otevírají, nebo zavírají kanálky, kterými se poté přepouští tlakové větve k jednotlivým řadícím spojkám.
Proto je nutné, aby tato část převodovky pracovala co nejpřesněji a byla testována při případné opravě automatické převodovky, ještě před montáži převodovky do vozidla, jelikož často dochází ke spálení řadících skupin převodovky a jejich unašečů (košů) jen kvůli tomu, že dochází v rozvaděči k přidírání pístků v komůrkách, nebo nesprávnou funkcí solenoidů.
Testování hydraulických rozvaděčů je možno provádět na testovací stolici (Hydra-test), kterou jako jediní v České republice vlastníme. Stolice digitálně změří solenoidy, tlakově vyzkouší funkci ovládacích pístku v komůrkách a porovnává časově řazení dle dat nového rozvaděče, které jsou nahrané v databázi zkušební stolice. Po provedení testování je vytvořen protokol, kde je uvedeno v jakém stavu hydraulický rozvaděč (mechatronika) se nachází. Při nesprávné funkci je hydraulický rozvaděč (mechatronic) opraven opětovně odzkoušen a při bezchybné funkci předán zákazníkovi.
Zkušební stolici je také možno využít pro otestování tlakového okruhu samotné automatické převodovky, kde při připojení je graficky znázorněn daný únik tlaku.
Rádi vám otestujeme tyto typy Hydraulických rozvaděčů (mechatroniky)
- GM 5L40E - VW09G - TF80-MK2
- VW01M (AG4) - 722.9 Mercedes - TF80S
- AW5550/51 Sol. - AW5550/51SN - DSG 02E
- VW09D - ZF 5HP24 Audi - JF506E
- ZF 6HP26 - TF80 - 722.6 Mercedes
- DPO - ZF 5HP19 -
Cena testu Hydraulických rozvaděčů (mechatroniky) je paušální 4900 bez DPH za test.
Oprava a repas hydroměničů
Hydrodynamický měnič je součást automatické převodovky, který je umístěn mezi motorem a převodovkou, tudíž přenáší otáčky (kroutící moment) motoru do samotné převodovky. Nesmíme také opomenout důležitou funkci měniče a to je pohon olejového čerpadla převodovky.
Pro přenos kroutícího momentu je využíváno proudění hydraulického oleje přes statorovou turbínu, odkud je olej směrován na reakční kolo s volnoběžkou a odtud se dostává na turbínu rotoru, která je vsunuta na vstupní hřídel, kde dále poté dochází ke sepnutí jednotlivých spojek pro rozjezd vozidla. Popisované turbíny a reakční kolo se mohou nezávisle na sobě otáčet.
Rostoucí požadavky na snižování spotřeby paliva a emisních hodnot vedly výrobce automatických převodovek k použití lock-up spojky v hydroměniči. Jedná se o spojku (většinou s jednou, nebo dvěma obloženými lamelami), která spojí motor a převodovku bez řízeného prokluzu. Spojka která se spíná pomocí tlaku oleje přiváděného přes dutou hřídel do měniče od hydraulického rozvaděče, potažmo solenoidu, se aktivuje až při ideálních otáčkách motoru a teplotě. Většinou se tato spojka spíná po třetím rychlostním stupni, ale jsou i výjimky (Mercedes Benz), kde se procentuálně (od 5%) připíná už od prvního rychlostního stupně.
Naše firma při opravách klade velký důraz na přesnost zpracování a nastavení, jelikož sebemenší odchylka může zapříčinit nesprávnou funkci a to například vibrace, cukání a v neposlední řadě prokluz, ze kterého poté vznikají vysoké teploty, které degradují kvalitu hydraulického oleje a to je samozřejmě předzvěst spálení ostatních spojek v převodovce, potažmo poškození celé převodovky.
Oprava a repas převodovky
Opravy automatických převodovek se provádějí převážně z důvodu prokluzu rychlostních stupňů, nebo rázovitého řazení. Je nutné si uvědomit, že oprava automatické převodovky je většinou rozsáhlý servisní úkon, tudíž je nutné počítat i s finančně nákladnějšími nároky. Proto dodržování pravidelné výměny převodového oleje by mělo být samozřejmostí.
Níže uvádíme několik aspektů, které "napomáhají" k rychlejšímu opotřebení obložených a ocelových lamel, těsnících kroužků, kluzných pouzder, jednotlivých kovových součástí převodovky, hydraulických rozvaděčů a v neposlední řadě převodový olej, který tak jako každá věc stárne a ztrácí své vlastnosti.
Nejčastější příčiny:
- provoz vozidla v městském provozu, kdy převodovka často řadí
- provoz vozidla v prostředí, kde okolní teplota je vyšší než 32°C
- časté využívání vozidla k tažení těžkých nákladů
- provoz vozidla v prašném prodtředí
- provoz vozidla v horském prostředí
Tyto náročné podmínky způsobují přehřátí převodového oleje v automatické převodovce, kde poté ztrácí kapalina svoji základní mazací vlastnost a dochází k rychlejšímu opotřebení součástí převodovky. Pravidelným servisem můžete předejít rozsáhlému poškození převodovky.
Naše firma přistupuje k opravám, potažmo k servisu automatických převodovek zcela profesionálně a to hlavně z důvodu špičkového vybavení pro opravy automatických převodovek, které zaručuje maximální životnost převodovky. Jako jediná firma v České republice vlastníme testovací stolici (Hydra-test) pro odzkoušení hydraulického rozvaděče (mechatroniku), která graficky znázorňuje správnost řazení a také stolici pro opravu (repase) hydroměničů, tudíž po opravě můžeme zaručit kvalitní řazení a dlouhodobou funkčnost automatické převodovky.